fredag 15 juli 2011

Mer släktforskning




Nu har jag börjat forska kring min farmors sida. Jag ringde henne och frågade lite. Fick reda på hennes syskon och hennes föräldrar. Så nu blir det lättare att söka i kyrkböckerna. Fick då också reda på årtalen, vilket gjorde det lättare att hitta.
Är just nu mitt uppe i letandet efter släktningar och har då hittat min farmors föräldrars föräldrar, alltså min farmors farfar och farmor.
De hette: Johan Peter Någonting, Sivertsen eller något likn. född 1848
Inger Johanne Kristiansen, född 1870.
Att jag vet att det är de är ju att min farmor visste att de hette Johan och Inger. Jag hittade mer om dem via min farmors far Kristian Johansen. Han föddes på en gård som hette Ödegård, därefter bytte han efternamn till Ödegård. Tydligen hette det Björnland-Ödegård, i Tune i Östfold.

Forskningen går vidare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar