måndag 18 juli 2011

Frustrerande

Jag har stött på ett oväntat problem i min släktforskning.
Min mormors morfar, Aksel Karlsen, får inte att hitta någonstans i de olika folkräkningarna!
När jag läst om min mormors mor i vigselboken för år 1937, står där Aksel Karlsen som hennes far, född 1892. Dock hittar jag honom inte i något annat register. Oerhört frustrerande!
Jag har kollat i folkräkningen år 1900. Inget spår av någon Aksel karlsen född 1892. Detsamma gäller för år 1910. Oerhört frustrerande är det i varje fall att man inte kan hitta honom. Visserligen kan det stå fel födelseår i vigselboken, men jag har ändå inte hittat någon bra kandidat för denna person. Eftersom min mormors mor Bergljot Oline Nybakk haft sin konfirmation i Tange år 1924 så är det där jag borde hitta Aksel Karlsen. Jag får försöka leta mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar