fredag 29 juli 2011

Fin mat




På vår årsdag åkte vi till GBG och danmark.


Övernattade på Hotell Sankt Jörgen på Hisingen GBG.
På onsdagskvällen, efter vi tagit en tripp till Frederikshavn, åt vi på hotellet. Mycket fin mat minsann. Vi valde tre-rättersmenyn, men jag avstod från all vin, ett glas tog jag, jag skulle ändå köra på morgonen efter.

Som start fick vi tre olika småbröd, mycket goda, och till det serverades Ålandssmör och havssalt. Smakade väldigt gott och det var en bra start.



Sedan fick vi en "starter", en kall sparrissoppa med räkor och kanelkrutonger. Oerhört gott, till och med för mig som inte gillar sparris normalt.



Sedan kom förrätten in. Det var Chilisotad kalvcarpaccio med tomatsorbet, saltrostade pistagenötter & gröna russin.



Till huvudrätt fick vi ångad hälleflundra med smörad lökcréme, syrad äppelmust, pepparrotspotatis & rödbetor. Ett specialutvalt vin tillkom också, jag minns inte vad det hette, men jag kommer ihåg priset. 145riksdaler för ett glas.



Som efterrätt fick vi kaneldonut smaksatt med portvin serverad med rabarberkompott & paprikakaramell och hemlagad vaniljglass.



En fantastisk middag och efter den var vi extremt mätta även om det inte var så jättemycket. Gott gott gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar