torsdag 25 november 2010

Mer snö och kyla


Snön verkar aldrig ta slut. Jag tycker iofs det är rätt mysigt med snö, och kylan gillar jag, men det jag tycker är jobbigast är att bussarna ibland kan bli sena och kalla. Men idag har det fungerat finfint! Däremot är det en del elever som passar på att vara hemma när inte skolbussarna går. Skolk! ;) Även en del kommuner försöker spara in på detta med snöröjningen, vilket GP bland annat uppmärksammar. Usch säger vi såklart till sånt!

I Trollhättan tex hade de ställt in skolbussarna. För lite snö! I Sverige! Förstår om det hänt i Kongo! Med all snö som kommit fanns det en oro att morgondagens storkonferens i Arenan inte ska bli av, men det tror jag nog, nu har de åtgärdat minsann!

Jag berättade ju tidigare om fadäsen med SP3 när de labbade. NV3 skulle idag inte labba, men väl lära sig balansera redoxformler med oxidationstalsmetoden. Om blickar kunde döda hade jag inte levat idag. Tror de tyckte det var lite besvärligt till en början men tror att de nu börjar uppskatta finessen med metoden och ser framemot redoxtitreringen nästa torsdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar