onsdag 17 november 2010

Grova övertramp och påhopp.


Jag fick bryta taffeln i all hast när jag av några elever blev uppmärksammad på att Herr Hellman ånyo varit oförskämd på sin blogg. Kallar kemimagistern för båda det ena och det andra. Även stavfel anmärker Herr Hellman på. Har han inget annat att hacka på än felstavning så har han det bra. Jag får dagarna i ända tillrättavisa elever (och personal) som å det grövsta bryter både mot lagar och regler men framförallt vett och etikett. Fru Ribbing måste snabbt komma in som konsult.
Härom dagen när jag klev in i klassrummet såg jag en bedrövlig syn. Håglösa blickar, hängande huvuden, kepsar på och ett vemod som saknar motstycke. Detta hände tom innan eleverna kom, på den sk lärarkonferensen!
Nej, Herr Hellman, du behöver inte oroa dig över att jag vunnit min anställning i något lotteri, för det är en sak som är säker, att jobba på samma arbetsplats som du, Herr Hellman, kan aldrig vara någon vinst.
;)

2 kommentarer: