söndag 28 november 2010

Kaos och åter kaos


Ja på vägarna råder det kaos och det är förståeligt. Snön vräker ned samtidigt som det blåser. Fick gå ut en sväng förut för att handla lite, och det var inte kul. Min bil som jag med stor möda lyckades gräva fram igår börjar snöa in igen. Jag ska använda bilen på onsdag då det är skolkonferens i Karlstad. Förhoppningsvis har det blivit lugnare då, annars blir det INTE kul alls att köra då. Hade tänkt tagit tåget men det är något speciellt då som gör att tågen inte går som de ska och då är det buss med en massa byten, bland annat i Åmål och Kil. Jag vet inte varför det är så, precis när jag behöver. Menmen, om allt går vägen så kommer det gå säkert på vägen.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det går bra!
    Det är väl inte en konferens om global uppvärmning pga utsläppen, hoppas jag. ganska tyst om den nu...

    SvaraRadera
  2. Vi får se på onsdag.
    Vårt vinterväder vi upplever nu är en konsekvens av den globala uppvärmningen så det är inte så konstigt. Förra året när vi hade en riktigt kall vinter var en av de varmaste vintrarna globalt sätt...så nog har vi global uppvärmning allt.

    SvaraRadera