söndag 28 november 2010

3000 läsare och snöovädret i väst


Idag har 3000 gränsen passerat. 3000 olika sidvyer. Kanske inte så märkvärdigt men vill ändå uppmärksamma denna begivenhet. Har ju trots allt inte bloggat särskilt mycket så det är ändå tycker jag.

En riktigt slappardag idag, även om jag var ute en sväng till affären. Fick gå tillbaka till affären då jag upptäckte att jag tappat min ring på ICA. Ja rätt skumt, men eftersom min ring är anpassad efter ett finger för flera år sen, då jag hade lite tjockare fingrar sitter den idag väldigt löst. Så jag hade på något sätt tappat den i vanten och när jag tog av mig den inne på ica så ramlade den ut från vanten. Jag hörde ett konstigt ljud, som om en skruv eller en mutter ramlade in i mjölkdisken. Tänkte inte på det just då, men när jag nästan kom hem så kände jag efter och då hade jag inte ringen på fingret. Gick i rask takt tillbaka i det tilltagande snöovädret till affären. Höll på att ramla flera gånger, vilket inte är så konstigt med tanke på vädret. Flera andra har ju råkat illa ut.
När jag kom tillbaka till affären gick jag med lätt böjt huvud och kollade på golvet och bland mjölken ja överallt. Tittade ner i själva innanmätet bakom ett galler men såg inget. Började bli lite orolig och tänkte ställa till med en rejäl scen. Tänkte till lite extra och tänkte att den borde ju vara någonstans inne i kyldisken så jag kollade längst in, lade mig på golvet för att se ordentligt, och då, långt därinne i innanmätet i mörkret såg jag ringen. Jag drog loss gallret med lätt våld och nådde ringen precis med min högerhand. Jag hade hittat den. Ändå en himla tur att jag fick tag i den. Så kan det gå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar