måndag 13 september 2010

Ny vecka


Ny vecka och inte så mycket mer.
Helgen innebar inte så mycket spektakel. Dock tappade jag min korthållare med alla mina kort, bankkort, körkort mm. Inte så kul när jag upptäckte det när jag kom hem. Ettersom jag inte visste var jag tappat kortet (eller glömt det på jobbet) fick jag ringa runt och spärra alla kort. På fredag upptäckte jag att jag inte glömt korten på jobbet. Beställde nytt körkort. Lördag kl 0800 ringer busschauffören och frågar om jag tappat kort. Jag cyklar in till resecentrum och hämtar två av korten. Resten är borta. Nåja, alltid något. Söndagmorgon ringer en mamma och säger att dottern har hittat en mängd bankkort med mitt namn på. Skumt tänker jag, och åker till Blåsut och hämtar resten av mina kort. Alla kort kom tillbaka, men jag hann ju spärra alla så nya kort kommer. Menmen, så kan det gå.

Idag tvättar jag då jag tänkte tvätta igår, men rört ihop det med tvättider. Men jag hann hem efter jobbet så jag hinner. Jag kompar den tiden mot i morgon då jag har möte efter ordinarie arbetstid.

Annars blir det en vanlig vecka med sedvanliga arbetsuppgifter. Till helgen blir det lugnt, men på söndag åker jag till Stockholm. Skolverkskonferens på måndag. Då får jag uppleva valdagen i Hufvudstaden och får på kvällen reda på om Sverige återigen kommer få fyra hemska år med en fyrklöver av imbecilla individer med förkastlig människosyn, eller fyra härliga nya år med tänkande, humana och solidariska människor som tänker på ALLA i Sverige och inte bara de med pengar. Hoppas hoppas.

2 kommentarer:

  1. Jag håller både tummar och tår att vi kan fira på söndag kväll!

    SvaraRadera
  2. Alla läsare av denna blogg hänvisas till www.stefanhellman.se ty på Trondarns blogg verkar det vara igenbommat...

    SvaraRadera