torsdag 14 oktober 2010

Slött och slappt?


Enligt Kollega Herr Hellman tycker NV3orna att det är alldeles för slappt och slött på mina lektioner. Detta är något jag ser allvarligt på. Användandet av Motivator och tempo måste öka.

Jag har så smått börjat öka, men det går inte att ändra på i en handvändning. Efter lovet kommer det bli mycket mycket mera. Tempot kommer vara som aldrig förr. Tavlan kommer fyllas med formler och diagram i ett rasande tempo, jag kommer knappt hinna fylla tavlan till bristningsgränsen innan jag åny suddar ut allt. Detta är något eleverna önskat, och jag vill ju gärna vara eleverna till lags. Elevinflytande i praktiken. Härligt. Förhoppningsvis kan eleverna bli nöjda genom denna förändring.


Torsdag em och det är dags för spinning. Gött.

1 kommentar:

  1. Eleverna kommer nu i historia behandla utomsvenskt 15- och 1600-tal. Sen kommer undertecknad att hålla långa föreläsningar i den svenska stormaktstiden. Varje enskilt årtal kommer att förtäljas om i minutiös noggrannhet.

    Jag har också lagt till en liten omröstningsfunktion på hemsidan för historia.

    http://www.stefanhellman.se/index.php?option=com_content&view=category&id=10&Itemid=30

    SvaraRadera