måndag 26 april 2010

Sista aprilveckan


Nu har helgen forit iväg, med fysikföreläsningar och en söndag då jag tog det lugnt med Christian.

Måndagen har innehållet en hel del varierande saker, reflektioner angående visionsframställning för skolan. Sitter med i en grupp som skall jobba med vision för Dahlstiernska. Får se vad det utmynnar i, då jag redan nu vet att det finns de som inte alls vill ha en vision, de som vill att alla skall sitta med från början, de som ser fördelar med en vision och de som egentligen inte bryr sig om vilket, så blir det nog ett trögt arbete så småningom. Jag är förvånad över att man lyckats bygga upp en skola från början. Annars finns det ju de som kallar Mellerud för visionernas kommun ;)

I övrigt har jag haft två lektioner, en i naturkunskapA och en i matematikA. Båda kurserna lider mot sitt slut även om naturkunskapen knappt ens börjat. Miljöområdet skall avklaras och jag kom ej på vad filmen hette som har premiär nu och som är säkert värd att se, "Underkastelsen". Nåja, går nog bra ändå. Matematiken behandlade allra sista momentet, expnentialfunktioner. Så nu blir det att repetera och träna gamla nationella prov fram tills de två proven den 12maj och 21 maj.

Veckorna går fort nu på slutet, inga veckor är som vanligt, med undantag av denna vecka möjligtvis. I morgon blir det sen tisdag, styrelsemöte!


Nästa vecka är det besök på Universeum för ettorna och de som sökt NV/Te. Då har jag sedan långt innan beställt en fortbildning i bioteknik/DNA. Den är också i Göteborg, nämligen...Ja Universeum den också, så jag hoppas kunna titta till. 7maj blir det. Samma vecka är det Politikerdag som SP anordnar.


Veckan därpå är det projektarbetsmässa den 11 maj (fm försvinner), 12 maj är det nationellt prov i MaA. 13-14 maj är det kristihimmelsfärdsdag med tillhörande klämdag.


Veckan efter det igen, är det väl inget speciellt? Jo, den 18 maj är det heldag utbildning i fackligt samarbete... Hm jo det är mycket.

Sedan ska man ju försöka ha undervisning också under allt annat, konferenser, prov, utvecklingssamtal mm mm... Inte undra på att man känner sig stressad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar