söndag 21 juni 2009

Semester!

Ja nu är det semester och jag har få inplanerade händelser. Midsommarfirande har jag redan hunnit med vilket var väldigt kul! När nån däckar innan nio vet man att det är livat :)


Har högt blodtryck av någon anledning så jag har samlat urin i en dunk. Det är nog ingen fara så jag fortsätter träna så kanske den går ned av sig själv. Min läkare från något afrikanskt land tar alla upptänkliga prover så nu har jag belastat sjukvården tillräckligt.


Bilen ska besiktas och det är alltid en mara. Förhoppningsvis blir det inga större reparationskostnader, men finns en bra verkstad i Vattneböle så det ska nog gå bra. Pengarna måste ju räcka till min semesterresa.


Den 14juli bär det av till Bulgarien och Golden Sands. Blir nog roligt värre, men då ingen av oss direkt är några solråttor blir det säkert andra roliga aktiviteter än att pressa på sanden. Men skönt med lite värme trots att jag inte tål solen.


Förrådet är i kaos och jag skulle fixa den redan förra sommaren men hade inte lust. Förhoppningsvis får jag lust denna sommaren.


Annars ska jag försöka träna så mycket som möjligt nu i sommar. Gäller ju att utnyttja kortet.


Annars blir nog semester rätt lugnt med mycket spelande och tittande på serier och filmer, rätt så bra semester med andra ord. Christian jobbar ju rätt mycket så men ska nog fixa några utflykter när man känner spontant för det.


Det är ju andra sommaren jag har semester, tidigare somrar har jag jobbat. Förrförra sommaren hade jag inte behövt jobba, men christian jobbade och bodde i Norge då så då kunde jag lika gärna jobba lite. Och innan dess hade jag inga fasta jobb så jag var tvungen att jobba. Hittills så har jag en tillsvidare anställning på Dahlstiernska och jag får hoppas att jag har det tills jag själv väljer något annat. Man vill ju aldrig bli uppsagd från sitt arbete, oavsett anledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar