onsdag 24 juni 2009

Lugna dagar


Ja nu är det lugna dagar, ingen stress, utan man kan pyssla med lite av varje som inte är så jobbigt. Det skönaste är att man kan träna när man vill, det är så få nu som tränar på gymmet att det nästan är tomt där jämt. Så där kommer jag hänga en del av sommaren, förhoppningsvis kan det ge lite resultat.


Historiakursen blev godkänd! Det var den "enklaste" frågeställningen denna gången men jag fick däremot inte VG, men jag är ju inte en skolad humanist så det är inte så konstigt. När det kommer till organisk- och biokemi så är det lättare att få VG kanske ;). Men jag kommer fortsätta med Historia B till hösten då en bit är en B-uppsats. Ska läsa den med en kollega på jobbet som blandannat är svenskalärare så det kommer nog bli bra att få den hjälpen. Och om jag inte orkar gå kursen så kan jag närsomhelst hoppa av, inga krav - Skönt!


Christian jobbar denna vecka och har sådana tider att han måste ta bussen över två timmar innan han börjar och kommer hem sent sent på kvällen, så jag har lovat att köra och hämta honom denna vecka. Inte så jobbigt och han sparar kanske 4 timmar varje dag, så det är helt klart värt det. Konstigt att det ska gå bättre förbindelser mellan Vänersborg och Mellerud än mellan Vänersborg och Uddevalla. Men så är det iallafall nu i sommar.


Olika sommarprojekt jag eventuellt kommer göra är att :

* Röja och fixa i förrådet (Skulle gjort det förra sommaren men har inte fått tummen ur)

* Fixa iordning datorrummet (Ytterst tråkigt)

* Fixa iordning minst en av cyklarna (Borde gå)

* Ta det lugnt och inte stressa


Mitt höga blodtryck verkar inte vara så allvarligt, blodproverna som togs var Perfekta! Läkaren var förvånad över det goda resultatet, så han misstänker stress. Så jag ska ta nytt blodtryck när jag varvat ner ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar