lördag 4 juli 2009

Varmt

Ja det är varmt och jag hör definitivt till dom som inte gillar detta. Jag tycker det är otäckt med denna värme, man kan nästan inte göra någonting för det är för varmt. På vintern längtar jag INTE till sommaren, men det är skönt att vara ledig. Runt 15 grader är skönt tycker jag, så vår och höst är trevligt. Regn gör mig inte så mycket men slipper den gärna.


Solen måste jag dessutom undvika hela tiden då jag inte tål den alls. Efter ca 10 minuter i solen börjar jag bli ordentligt bränd och det svider och gör jätteont. Om jag ska vara en stund i solen måste jag smörja in mig med faktor 50+ vilket iofs gör att jag klarar en kärnvapenattack, men det är inte så kul att smörja in mig bara för att gå till affären. Jag blir tom bränd på sommaren när det är mulet! Ja det är rätt sjukt.


Visst, det kanske är konstigt att åka till Bulgarien, om man inte gillar sol eller värme, men det är annorlunda då, då kan man sitta på nån skuggig uteservering och dricka något svalkande, ligga vid en fläktig strand under parrasoll och dricka något svalkigt, ja det är bättre helt enkelt. Så det är ändå skönare på något sätt. 14juli bär det av så det är inte så länge kvar nu!

Christian och jag spelar varje vecka på v75 för ca 50 kr. Spelbutiken utanför har andelssystem, man spelar stora system, men är 10 pers som delar, och idag vann systemet nästan 10 000 kr!! alltså knappt 1000kr per spelare! inte illa. Just idag tog vi ett större system, 100kr. Så hela systemet kostade ju 1000kr, det har man ju inte råd med, men hade man gjort det hade man vunnit 10000kr! inte illa. 10ggr pengarna, inte illa pinkat! Men nu blev det alltså nästan 1000kr. Bra tillskott till semesterkassan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar