måndag 6 juli 2009

Svalare väder


Som tur är är det nu lite svalare väder, men det är ändå rätt varmt. Det är nu lite lättare att kunna hitta på något. Nördig som jag är så håller jag på att skriva så kallade "AAR", vilket står för After Action Report, och det är som en sorts berättelse baserad på spel man spelar. Jag spelar Hearts of Iron 2, HoI2 ,vilket är ett storslaget Strategispel om Andra Världskriget. Jag spelar först, och sen tar skärmdumpar och skriver en rolig berättelse utifrån det man spelar. Ja det låter ytterst nördigt och det är det också, men det är ett roligt tidsfördrig. AAR:en hittar ni här: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=411319


Uppföljaren kommer snart och jag är extremt taggad att spela Hearts of Iron 3. Det kommer att bli ett höjdarspel. Företaget bakom spelserien är svenskt, paradox entertainment. De har också gjort serien Europa Universalis, som också är ett strategispel, men täcker perioden 1440-1810. Det är så roligt med Strategispel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar