lördag 12 februari 2011

Långhelg

Äntligen helg och denna helg har blivit en långhelt. Måndag kompar jag bort, det är aktivitetsdag med bland annat volleyboll och eftersom jag har 10 timmar mertid så passar jag på att vara hemma när det inte drabbar några lektioner. Så det ska va skönt att vara lite extra ledig. Nästa vecka blir alltså en kort vecka innan lovet. En hel veckas lov, underbart skönt. Men för er som tror att det är lyxeriöst att vara lärare och vara ledig när eleverna inte är i skolan får tänka på att vi lärare har 45timmars arbetstid per vecka. 35timmar förfogar arbetsgivaren över, medan 10 timmar bestämmer vi själva över, sk förtroendearbetstid. Detta är ett genomsnitt. Tex om man ena veckan jobbar 35, och andra 55, ja då tar det ut varandra. Med andra ord så är alla våra lov redan inarbetad eftersom vi jobbar 5timmar mer än normalt per vecka.
Idag lördag är det som vanligt tvätt. Sedan ska jag faktiskt kolla på nya glasögon. Dels har jag fått försämrad syn de senaste åren, dels är glasögonen så repiga att det är svårt att se genom dem alls. Får se om jag hittar några bra.
Sport och melodifestivalen är det annars som gäller idag, samt att jag ska försöka kolla upp min Universitetskurs i Ekonmisk historia. Får se om jag finner inspiration. SKa också se om jag kan komma vidare med min släktforskning. Har ju fått tips om bra sidor om släktforskning i Norge. Men jag har ännu inte hittat några i de listorna. Men jag tycker inte det är illa att veta vad min mormorsmormor heter.
Fullt upp med andra ord.

1 kommentar:

  1. Hoppas att du hittar några snygga "briller"
    Vi får bilda en släkforskningsgrupp. Det är lite pensionärsvarning. Vi ska nog bota din skräck =)

    SvaraRadera