tisdag 23 november 2010

Inkompetent samhällslärare


Herr Hellman visar ånyo prov på total inkompetens och han skäms inte ens för det. Flyga in stackars volontärer från obskyra länder och sen bjuda på total teknikfiasko kan bara hända Herr Hellman. Jag såg volontärernas bedrövade miner, de önskade säkert sig något mer matnyttigt än att serveras Herr Hellmans skämda mat. De stackars eleverna som tvingades lyssna på eländet mådde inte särskilt bättre. Kommentarna efteråt vittnar om att eleverna INTE SER DETTA SOM UNDERVISNING. Jag kan bara hålla med.

Själv hade jag gedigna pedagogiska genomgånger i min undervisning medan Herr Hellman lekte med sina datorer. Herr Hellman har bara med sig sin son till leksaksaffären för att inte väcka uppmärksamhet, leksakerna är till Hellman själv. Att det inte blev "den lille kemisten" beror endast på att Herr Hellman inte förstod någonting. Det blev en pekbok istället, något som precis räckte till för Herr Hellmans intellekt.

Snöovädret förundas jag över. Vi lever i ett vinterland där snön kommer varje år, varför kan man inte fixa detta bättre. Sena bussar, långtradare i diket och inställda flyg. Mycket mycket märkligt.

3 kommentarer:

  1. Men Trond, alla dina elever var ju hos mig och lyssnade på volontärerna. För vilka elever hade du undervisning? Säg inte att du stod och pratade för dig själv - igen!

    SvaraRadera
  2. Som sagt, jag hade gedigna pedagogiska genomgångar...Vad är oklart??

    ;)

    SvaraRadera
  3. Det är dock en större intellektuell utmaning att prata med sig själv än att prata med Herr Hellman ;)

    SvaraRadera